Historie stvoření
Obsah
Příběh tří bohů
Stvořitel dal život jedenácti božským dětem. Každému vložil jiné vlastnosti. S každou kladnou vlastností se ale objevila nějaká záporná. Rozhodl se je tedy učit, a tím dosáhnout jejich celistvosti. K tomuto jim zadal úkol stvoření světa. Děti se držely instrukcí stvořitele a stvořili ráj, který vyvstal z mlhy. Neměli jména. Proto každý přijal jednu barvu, aby se navzájem rozlišili. Oslovovali se tedy jako Modrý, Zelený či Žlutý… Kdyby na povrch země sestoupili, sami bez pomoci by se nedokázali dostat znovu do sféry božských výšin. Pro navštěvování světa si tedy tvořili avatary, skrz které mohou svět navštívit a působit na něj přímo. K samotné tvorbě světa si stvořili obří a mocné avatary, které nazývají Titáni. Svět tedy stvořili prostřednictvím pěti Titánů – oheň, voda, země, vzduch, život. Po dokonané práci čtyři z těchto Titánů pohřbili hluboko do země na různých místech světa, aby již nikdo nemohl tak mocnou a radikální silou měnit svět. Pouze Titána vzduchu nechali při vědomí, aby se proháněl po nebi a hýbal vzdušnými proudy. Když následně stvořitel zaplnil nový svět životem, ráj to po čase zničilo skrze spory národů i jedinců. Božské děti to považovali za svůj vlastní neúspěch. Pomysleli si, že jejich svět zkazil všechny, které na něj stvořitel umístil. Rozhodli se svět opustit a začít znovu. Jako náhradu za sebe zvolili pět hrdinů, kteří se ve světě nejvíce zasadili o správný chod událostí, a obdařili je některými božskými vlastnostmi. O těchto pěti hrdinech se mluví jako o Ochráncích řádu světa.
Jedno z božských dětí však svět neopustilo. Protože si pro sebe vybral černou barvu, nazývali ho Velkým Stínem. Pomyslel si, že svět může ještě zachránit tím, že ho přetvoří. Nejprve by ale musel zničit veškerý život, který ráj zkazil. Z tohoto důvodu Stín sestoupil na zem. Jeho úmyslů si povšiml také Zlatý, který se nejvíce zdráhal svět opustit. Bylo mu líto lidí, kteří měli zemřít, a rozhodl se je ochránit. Sestoupil na svět, aby se utkal se Stínem. Ve městě Alion se oba bohové setkali, aby se spolu utkali. Stín Zlatého brzy přemohl a zabil. Měl jednoznačnou převahu. Fyzická podoba bohů může být zabita. Po zotavení ale znovu vystoupí z mlhy, která svět obklopuje. Zatím co Stín sjednotil obry, orky, trolly a další příšery, aby mu pomohli zničit civilizace, Zlatý sjednotil království všech ras, aby se postavili na odpor. Na stranu Stínu se ale přidal další bůh, který sestoupil na svět – Modrý. V následující válce byl Zlatý znovu poražen, a národy se rozutekli po světě. V následujících časech Stín pronásledoval přeživší, kteří se stále sjednocovali a bránili. Zatím co trollů, obrů a dalších Stínových spojenců postupně ubývalo, lidé rychle doplňovali své počty a zakládali nová království. Modrý si uvědomil, že byl Stínem využit pro své záměry, a odešel žít mezi lidi. Do války již dál nechtěl nijak zasahovat.
Po století války, kdy Zlatý přes neustávající snahu stále prohrával, Stín stvořil vlastní národ, který měl být novou generací lidí, kteří osídlí celý svět, a zároveň mu pomůžou očistit svět od nežádoucích ras. Nazývali se Loretáni. Od ostatních lidí se lišili řádem, a smířením se se svým osudem. Stín totiž věřil, že neštěstí lidí tkví především v tom, že měli příliš volnosti, a nenalézali své místo ve světě, nebo se svým místem nebyli spokojeni. Proto pokud se někdo v Loretě narodil jako válečník, dobře věděl, kam patří, co se od něj očekává, a plnil své úkoly se ctí a radostí. Díky své organizovanosti a disciplíně si Loretáni brzy vybudovali rozsáhlou říši a podmanili si mnoho království. Alchymisté a kouzelníci zbylých království, v jejichž čele stál Zlatý, se ze zoufalosti uchylovali i k radikálním a nebezpečným praktikám, aby zvrátili chod událostí a získali převahu. Nakonec se mocné nekromantce podařilo probudit Titána života, který dřímal hluboko pod aktivní sopkou. Jeho probuzením byl narušen řád života. Lidé náhodně umírali, nebo naopak nemohli zemřít. Protože na světě nebyla síla, která by Titána ovládla, odebral se probudit své bratry. Nejprve se vydal přes oceán k poušti, kde probudil Titána ohně. Po jeho probuzení zhaslo slunce, a ve světě se náhodně objevovaly plameny, které zase samy zhasínaly. K jejich zastavení se museli spojit Stín, Zlatý i Modrý. Společně Titány i přes svá omezení fyzickou formou dokázali ovládnout a znovu je uspat. Řád světa tak byl obnoven.
Tyto události byly natolik výrazné, že se jejich ozvěna donesla až k bohům, kteří svět opustili. Když viděli, co se stalo, vrátili se. Stína za jeho praktiky uvrhli do říše mrtvých, aby se staral o duše, které tam poslal. Zlatý byl povznesen zpět do božských výšin, aby vládl bohům. Modrý se rozhodl zůstat mezi lidmi, aby si dál užíval požitky, které tento svět nabízí.
Bohové znovu svět neopustili, protože si již uvědomili, že i spory a konflikty utvářejí svět, a jsou jeho nedílnou součástí. Neznamená to tedy, že svět byl stvořen špatně. Vedlo to nicméně k názoru, že nezáleží na tom, jak se budou i oni sami chovat, neboť zlo je nutné a vždy přítomné stejně jako dobro. Někteří bohové se tak přiklonili i na stranu zla, s přesvědčením, že dělají, co je třeba, aby byl svět kompletní.
Seznam bohů
Černý
Velký Stín Garudu, bůh změny, řádu a podsvětí
Řadí se k záporným bohům
Jeho příběh je obsažen v Příběhu tří bohů. Když se ostatní bohové vrátili, uvrhli Stína do podsvětí. Neudělali to, aby ho potrestali, ale aby viděl následky svého bezcitného zabíjení.
Stínova skutečná podoba je muž s černými blanitými křídly. Jako avatara si tvoří měňavce. Dokáže měnit svou podobu v jakoukoli rasu humanoida, i v jakékoli zvíře.
Pokud navštíví svět, tak je to obvykle pro uskutečnění některého ze svých nekalých plánů.
Uctívání: Uctívání Stínu není vyloženě zakázáno, nicméně není vítáno a je obvykle zatajeno. Stín poskytne inspiraci tomu, kdo dosahuje svého cíle bez ohledu na to, jaké zlo při tom musí napáchat.
Žlutý
Zlatý Zachránce Arbaren, bůh naděje a ochránce života. Vládce bohů. Řadí se ke kladným bohům Žlutý je častěji označován jako zlatý. Jeho příběh je obsažen v Příběhu tří bohů. Když se ostatní bohové vrátili, pozvedli Zlatého zpět do božských výšin a učinili jej svým vládcem. I zlatý pochopil, že zlo je nutnou součástí světa, protože dává život do pohybu. Proto nezakazuje bohům konat zlo. Chrání ale svět před pohromou, která by nastala, kdyby zlo převážilo dobro. Zlatého podoba je muž s bílými opeřenými křídly. Jako avatara si tvoří některého dobrodruha. Mění rasy i povolání. Obvykle je mužem, a dokáže zkrotit a ovládat wyverny, které používá i jako dopravní prostředek. Pokud navštíví svět, tak většinou proto, aby jako dobrodruh zastavil zlo, které již příliš ohrožuje živé bytosti. Uctívání: Pokud se hrdina vždy zastane slabších, kteří jsou v ohrožení, poskytne v takové situaci inspiraci.
Modrý
Vichr Melanor, bůh volnosti, radosti, světských požitků (především jídlo, pití, sex a svoboda) a čestných soubojů Řadí se k neutrálním bohům. V příběhu tří bohů se přidal na stranu Stínu a sestoupil na zem, neboť uvěřil, že svět může být zachráněn přeměnou. Po první bitvě ale pochopil, že přeměna nejprve vyžaduje úplnou destrukci. Toho se dál nechtěl účastnit a odešel do ústraní. Opíjel se, navštěvoval bordely a toulal se krajinou. Hledal také výzvy v podobě boje. Miloval boj a pocit z výhry. Nemiloval však zabíjení. Proto se utkal s mistry meče na cvičištích a v arénách. Poté bojoval s obludami, dokud ho nenašel Zlatý. Nechtěl se k němu přidat v boji proti Stínu. Tížil ho ale pocit viny za to, že se zprvu postavil proti němu. Proto doprovázel Zlatého v boji proti Loretě a pomohl mu zastavit Titány. Jeho skutečná podoba je stejná, jako u jeho avatarů - muž bojující se dvěma meči. Nepoužívá žádné brnění a obléká se jako barbaři. Nevadí mu chlad ani zima. Vždy má dokonalou fyzickou kondici a bezchybné dovednosti. Rád se považuje za kladného boha. Nevměšuje se ale mezi důležité záležitosti. Rád se jen toulá světem, občas si zabojuje a pak stráví dlouhý čas v hospodě nebo v nevěstinci. Svět navštěvuje velice často, aby si užíval všech slastí, které nabízí. Uctívání: Poskytne inspiraci tomu, kdo v boji hledá výzvu a bojuje čestně. (boj jeden na jednoho, kdy nechá soupeře tasit zbraň a připravit se)
Červený
Krvavý Dagron, bůh smrti, mučení a válek Řadí se k záporným bohům Po návratu bohů si uvědomil, že lidé dokáží udělat úžasné věci, pokud jsou dostatečně motivováni. Za největší motivaci považoval strach ze smrti. Proto se mu brzy zalíbil boj. Na rozdíl od Modrého mu ale nešlo o radost ze samotného boje, ale o radost ze zabití. Proto uznává i nečestné způsoby boje. Jeho skutečná podoba je muž s krvavýma očima v těžkém oblečení, zpod kterého jakoby pomalu vytékala krev. Na první pohled vypadá po celém těle mokrý a lepkavý od krve. Jeho avatar obvykle vypadá jako hromotluk, nebo jako svůdnice. Pokud navštíví svět, tak obvykle proto, aby ukončil život někoho, kdo dle jeho záznamů již nemá žít. Uctívání: Jeho uctívání je ve většině království zakázáno. Poskytuje inspiraci, pokud někdo chce zabít jiného bez sledování dalších cílů.
Bílý
Slepý meč Luceran, bůh spravedlnosti Řadí se k neutrálním bohům Po návratu bohů byl pro svou neutralitu Zlatým pověřen, aby dohlédl na rovnováhu dobra a zla. Od té doby je považován za božského soudce. Zná tajemství a plány všech bohů. Tato ale nikomu nevyzradí. Dohlíží také na spory vedené lidmi, a napomáhá, aby i lidské soudy byly spravedlivé. Pokud někdo mluví o karmě, tak je obvykle řeč právě o Bílém. Proto je často uctíván také v zapadlých vesnicích a osadách, kde pachatelé mnohdy nejsou nalezeni a potrestáni. Jeho skutečná podoba je hubený stařec v bílém rouchu s kapucí, která mu pokračuje i přes oči tak, aby nic neviděl. Jeho avatar je obvykle stařec. Pokud navštíví svět, tak proto, aby ověřil, čeho které události a rozhodnutí docílily. Také ověřuje, zda je řád světa skutečně v rovnováze. Uctívání: Poskytuje inspiraci při ověření vlastnosti proti iluzím. Vyžaduje upřímnost a zakazuje lhaní.
Zelený
Saipor, bůh odvahy a hrdinských činů, ochránce pocestných Řadí se k neutrálním bohům Po návratu bohů si všiml, že zatímco válka většinu lidí zničila natolik, že z nich zbyly jen trosky, některé posílila natolik, že se z nich stali hrdinové. Do těchto se pak zamiloval. Od té doby hledá v těžkých časech odvážné hrdiny. Pokud se jim daří, tak je rád podpoří na jejich cestě. Pokud se jim dařit přestane, tak je ještě více ponoří na dno a znechuceně je odhodí. Rád hrdinům staví překážky na jejich cestě, aby je otestoval, a ještě radši je odmění, pokud uspějí. Jeho skutečná podoba je muž atletické stavby těla s dlouhými černými vlasy v lehkém brnění. Jeho avatar je obvykle dítě nebo žena. Svět navštěvuje obvykle proto, aby otestoval své oblíbené hrdiny. Mnohdy je osobou v nouzi, nebo zadavatelem úkolu. Uctívání: Beze strachu není odvahy. Poskytuje inspiraci tomu, kdo čelí nebezpečí v momentech, kdy by měl spíše ustoupit.
Hnědá
Léčitelka Mévelin, bohyně zdraví, míru, odpuštění a bezpodmínečné lásky Řadí se ke kladným bohům Po návratu domů spatřila spoustu bolesti, kterou válka způsobila. Uvědomila si, že lidé často se zoufalostí čelí nevyléčitelným nemocem a zraněním. Proto dala lidem znalosti medicíny, a oni začali stavět lazarety. U lidí je vždy vítána a milována. Sama proti bezpráví a zlým intrikám nijak nezasahuje. Pouze napravuje to, co jimi bylo napácháno. Její skutečná podoba je prostá štíhlá žena, která svým vzhledem nikoho zvlášť nezaujme. Avatara si volí v podobě ženy s mateřskými rysy. Svět navštěvuje v případech obzvlášť rozšířené nákaze moru a velkých válek. Uctívání: Poskytuje imunitu vůči nakažlivým nemocem a inspiraci, pokud někdo poskytne léčení bez odměny nebo prospěchu. Vyžaduje pomáhat nemocným a zraněným vždy, kdy je to možné.
Oranžový
Záškodník Palisei, bůh mazanosti, podvádění a manipulace Řadí se k záporným bohům Po návratu bohů Oranžový dlouho pozoroval přeživší lidi. Všiml si, že někteří lidé dosahují svých cílů snáz, než jiní. Brzy si oblíbil, když jiní dosahují cíle bez ohledu k prostředkům. Považuje to za projev inteligence spojené s odvahou. Naopak čestný člověk je buď neschopný vymyslet dobrý plán, nebo se příliš bojí, že bude přistižen. Oranžový není řazen k záporným bohům proto, že by sledoval nějaké zlé úmysly, ale proto, že podporuje mazané, aby prosadili své zájmy, na úkor poctivějších. Jeho podoba je hubený mrštný hobit. Za avatara ale často zvolí svůdnou ženu, která mu umožní lépe obalamutit muže. Svět navštíví, pokud chce někoho napálit (obvykle někoho mocného, kdo má pocit, že je až příliš chytrý), nebo pokud chce napomoct nějakému oblíbenému podvodníkovi. Uctívání: Ve většině království je jeho uctívání zakázáno. Poskytuje inspiraci švindlířům, zlodějům a obchodníkům, pokud jsou dostatečně nápadití při svých podvodech.
Fialový
Moudrý poutník Emitar, bůh vědění a magie Řadí se k neutrálním bohům Po návratu bohů spatřil, kolik vědění bylo na bojištích zadupáno do bláta. Proto začal shromažďovat veškeré vědomosti, které nalezl, aby je zavedl do záznamů. Jeho podoba je starší hubený muž. Jako avatara si vybírá jakoukoli osobu zrovna potřebuje, aby zjistil, nebo sdělil potřebnou informaci. Svět navštíví, pokud zjišťuje nějakou dosud neznámou informaci, nebo pokud naopak chce nějakou informaci dělit. Rád chytrému mysliteli poradí, nebo schopného kouzelníka něco naučí. Uctívání: Vyžaduje celoživotní vzdělávání se. Dostatečně snaživým lidem pak může poskytnout radu, informaci nebo kouzlo, pokud to skutečně potřebují.
Šedý
Skálo tepec Regmar, bůh trpaslíků, bratrství a skrytých tajemství Řadí se k neutrálním bohům Po návratu bohů se podivil, kam zmizeli všichni trpaslíci. Když zjistil, že zalezli pod hory, a je války vlastně až tak nepostihli, tak si je ihned oblíbil. Horské hlubiny byly plné skrytých tajemství, které rád objevoval. Naváděl tak trpaslíky, aby hloubili a objevovali čím dál tím hloub. Zpevňoval jim podpěry a zabraňoval závalům. Trpaslíkům uvězněným ve štolách pomáhal ke svobodě. I lidi na povrchu se snaží motivovat k bádání a objevování tajemství opuštěných chrámů a jeskyní. Jeho skutečná podoba je mohutný trpaslík. Pro návštěvy trpaslíků volí avatara trpaslíka. Pro návštěvy lidí obvykle zvolí avatara nějakého zvířete. Svět navštíví, pokud se schyluje k objevení něčeho nového, nebo dávno zapomenutého. Uctívání: Vyžaduje zvídavost a snahu objevovat. Poskytuje inspiraci pro objevování pokladů a skrytých prostor. Také může v podobě zvířete dobrodruhy navést k ruinám nebo jeskyním.
Růžový
Klenot světa Ianita, bohyně marnivé lásky a krásy Řadí se k neutrálním bohům Po návratu bohů byla zhnusena, jak byl někdejší ráj zničen. Nesmířila se s nynějším stavem světa a začala hledat střípky krásy, které jí připomínaly ráj. Tyto střípky vidí v krásných věcech, aktech lásky a v romantických projevech. Přirozený vzhled Růžové je krásná mladá žena v šatech, ozdobená šperky. Své avatary si volí obdobné. Svět navštíví, aby získala něco krásného výměnou za službu, aby prožila něco romantický příběh, nebo aby otestovala milence, zda je jejich láska pravá. Uctívání: Vyžaduje obětiny v podobě šperků. Poskytuje inspiraci v případech svádění a ovlivnění druhého pohlaví.