Paladinovo poslání

Z Aurbis
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Toto krátké dobrodružství je určené pro začínající dobrodruhy. Lze vyřešit nenásilnou formou, a i bez naházených schopností. V závěru dobrodružství lze získat povolání mnicha, klerika, paladina a černokněžníka.

Zápletka dobrodružství spočívá v protnutí dvou příběhů, které spojila vůle bohů.

Takto barevně zvýrazněný text je určen pro čtení hráčům.



Příběh Černokněžníkova pomocníka Valexe


Valex jako malý chlapec při hře shodil svého kamaráda z klády. Ten si rozbil hlavu o kámen a zemřel. Oběma bylo zhruba deset let, a tak Valexe nemohli popravit. Mrtvý chlapec byl ale synem bohatého obchodníka, který požadoval něčí potrestání. Vina nakonec padla na Valexova otce, který byl za toto popraven stětím. Valexova matka zemřela při jeho porodu. Celé okolí tak dávalo Valexovi najevo, že způsobil smrt obou svých rodičů. Žil na okraji společnosti, a od lidí sklízel pouze pohrdání. Hromadila se v něm veliká nenávist vůči všem okolo, i vůči sobě samému. Městem pak procházel zlý černokněžník Gared. Když spatřil Valexe na pranýři, jak ho děti šlehají proutky do nohou, poznal, že pokud mu poskytne zázemí, mu bude oddaným služebníkem, který se nebude štítit ani velice temných úkolů.

V následujících letech Valex pomáhal Garedovi plnit úkoly, které jim zadával Garedův patron, aby tak rostla jeho moc. Na svých cestách se jim podařilo získat jeden z Kamenů stvoření, v podobě černého zkrouceného kamene, který Garedovi poskytoval značnou moc. Užívání takové věci je ale bohy zakázané. Valexovi ale neposkytoval žádnou moc ani kámen stvoření, ani Garedův patron. S Garedem se pohybovali v místech, kde se postupně probouzela válka. Shodou okolností se nakonec ocitli uprostřed vojenského konfliktu, a Gared byl i přes svou moc zabit. Jeho patron pak pověřil Valexe, aby nalezl jistou osobu, ve které vycítil potenciál být mocným černokněžníkem (jeden z hráčů). Proto Valex odcestoval do Eletorského Záhoří. Valex se sám nabídl patronovi, aby se mu upsal, ale byl odmítnut. Proto má v plánu vypátrat onu osobu, a zabít ji. Doufá, že ho tak patron nakonec přijme. Během cesty se mu podařilo ovládnout Kámen stvoření, který mu poskytl svou moc.

Vyber osobu, která se bude chtít stát černokněžníkem. Pokud taková postava v družině není, můžeš ji nahradit kteroukoli jinou. Tato postava bude vybrána Garedovým patronem pro uzavření paktu. Pokud hráč této postavy nemá v plánu stát se černokněžníkem, patronovu nabídku v závěru dobrodružství odmítne. Další možností je vybrat postavu hranou vypravěčem, která bude hráče doprovázet po dobu dobrodružství.


Příběh paladina Tarasta a mnicha Saita


Mladý paladin Tarast jednoho dne začal cítit silné nutkání odnést svatý symbol, který je uložen v kostele v Pelpetu, do Záhoří. Nutkání nedokáže odůvodnit, pouze věří, že ho o to některý z bohů žádá. Vzhledem k tomu, že kněží nic podobného necítí, zakáží paladinovi odnést svatý symbol. Ten ale nakonec usoudí, že bůh je pro něj vyšší autoritou než kněží, a rozhodne se symbol ukrást. Následně v přestrojení prchne do Záhoří. Očekává, že zde dostane další instrukce, ale ty nepřicházejí. Uvědomuje si, že se úmyslně postavil svému řádu, který navíc okradl, a že ten ho nejspíš bude chtít přivést zpět, aby se zodpovídal za své činy. K tomu buď vyšle dalšího paladina, nebo si najmou nějaké lovce, aby věc vyšetřili, a přivedli ho před kněží.

Řád k tomuto najme mnicha z chrámu Znějících zvonů. Zdejší mistři dospěli k názoru, že dokonalosti mohou dosáhnout pouze praxí v reálném světě, a ne pouze cvičením v izolaci jejich chrámu. Proto přijímají zakázky, u kterých nemají pochyb, že tím vykonávají dobro. Když jim představitelé kněžského řádu nabídli odměnu za dopadení zloděje jejich svatého symbolu, tak přijali, a vyslali do Záhoří mnicha jménem Saito.

Svatý symbol je určen pro osobu, kterou si některý bůh vyvolil. K tomuto vyber hráče, který se chce stát knězem nebo paladinem, nebo kohokoli jiného, kdo v závěru tuto přízeň odmítne. Místo hráče také lze vybrat některou postavu, která bude hráče doprovázet.


Začátek dobrodružství


Postavu Tarase by okolí i hráči měli vnímat jako zápornou postavu. Jako paladina, který porušil svou přísahu, okradl církev, a teď se schovává v Záhoří. Dále by měli zaslechnout drb o tom, že paladinové, kteří porušili svou přísahu, slouží zlým bohům, a každý, komu pohlédnou přímo do očí, bude proklet.

Tarast obešel několik míst v Záhoří, až skončil v Říčkově Porubě. Tam pomalu upadá do depresí. Proto většinou popíjí v hospodě, a vyptává se místních na případné božské projevy. Hráče může buď zastihnout zpráva o hromotlukovi, který se vyptává místních, nebo je může sám oslovit, zda někde v okolí nespatřili nějaké božské zjevení, kletbu, nebo se zde nenachází nějaká požehnaná osoba. Pokud by mu nějakým způsobem lhali, může použít své schopnosti (zóna pravdy), díky kterým lži snadno prohlédne. Vzhledem k tomu, že se zde Tarast potuluje již delší dobu, začne být poněkud nervózní, neboť tuší, že se již může blížit někdo, kdo ho má přivézt zpět, a ještě nedokončil svůj úkol. Hráči se od vesničanů mohou dozvědět, že ho podezírají z nějaké špatnosti. Vzhledem k tomu, jak začíná být nervózní, na lidi působí, jako by něco provedl, a v Záhoří se chtěl schovat před spravedlností.

Tarast do Záhoří přicestoval bez brnění, v běžných vesnických šatech. Viditelně nosí meč u pasu, tornu, a štít na torně.


Příchod Saita


Po několika dnech hráči ve večerních hodinách narazí na muže, který přijde do Říčkovy Poruby od západu z hor.

Přesto že je na zemi stále napadaný sníh, a fouká zde studený horský vítr, muž před vámi je oblečen pouze v bavlněné róbě. Na krku má korále sahající až k břichu, vlasy má vyholené, a na nohách má sandály. Jeho tvář je uvolněná, a kráčí klidně. Drobné sněhové vločky při dopadu na jeho tělo ihned tají. Zdá se, jako by si chlad kolem sebe ani neuvědomoval. Když se před vámi zastavil, drží ruce spojené, a upřeně se na vás dívá. Poté se lehce poklonil, a pozdravil.
„Zdravím vás, jmenuji se Saito. Jsem mnichem z chrámu Znějících zvonků a přišel jsem, abych vypátral zloděje. Jedná se o velmi nebezpečného muže. Je to paladin, který porušil svou přísahu, a vzepřel se církvi. Viděli jste zde v poslední době mnoho cizinců?“


Následně se vyptá hráčů na mohutného mladého muže jménem Tarast, který do Záhoří mohl přijít zhruba před dvěma týdny. Ten je stále ubytovaný v hostinci U Pařezu, kde tráví většinu času. Pokud mu to hráči sdělí, tak půjde rovnou tam. Pokud mu to neřeknou, nebo ho navedou jinam, bude se chvíli vyptávat dalších lidí ve vesnici, a nakonec zamíří do hostince U Pařezu.

Venku již hustě sněží a fouká vítr. Mnich vešel do šenku, kde sedí paladin. Ten je právě začtený do knihy, která má na přední straně zlatě vykreslený symbol muže s jedním opeřeným křídlem, a s druhým blanitým. Je to symbol sporu mezi zlatým a černým bohem. Tarast zavřel knihu, opřel se do židle, a hledí na mnicha. Ten se představil:
„Jmenuji se Saito. Přišel jsem, abych tě odvedl do pelpetu, kde se zodpovíš ze svého zločinu.“
Paladin se na něj podíval s pobavením.
„Lituji, ale do Pelpetu se vrátit nehodlám, dokud nedokončím svůj úkol. Odejdi mnichu, nerad bych ti ubližoval.“
Saito vyrazil neuvěřitelnou rychlostí. Přeskočil stůl, a zasypal paladina kopy a údery. Tarast ale stihl zareagovat, a zvedl štít opřený o židli. Většinu úderů tak zastavil. Poté pod krupobitím úderů popadl židli, která se v jeho rukou rozzářila jasným světlem, a zaútočil s ní na mnicha. Třikrát promáchl. Poté ho zasáhl. Než se židle roztříštila v třísky, tak se při kontaktu se Saitovým ramenem ještě silněji rozzářila. Poté mnich padl na zem v bezvědomí. Tarast lehce zavrávoral, a předloktím si otřel obličej od krve. Přes paladinovu obranu prošlo jen málo Saitových úderů. Přesto vypadá poněkud otřeseně. Knihu odhozenou na stole opatrně zabalil do kusu látky, a uložil ji do torny. Poté přistoupil k maličkému hostinskému Báberu Třetíkovi. Ten stále ještě drží čerstvě načepované pivo, které se chystal donést na stůl. Během boje ale ztuhl, a zřejmě si ani neuvědomuje, že ho stále drží. Tarast mu něco vložil do kapsy. Poté mu z ruky odebral pivo, které vypil na ex, a vrátil mu sklenici do ruky. Následně si hlasitě říhl, a dal se k odchodu. Cestou lehce zavrávoral, při čemž se rukou opřel o ****. Poté mu krátce pohlédl do očí, a odešel do sněhové vánice, která venku zuří.


Místo **** doplň osobu, kterou si vybral patron. V následujících dnech bude mít podivné sny od patrona. Díky této situaci si bude moc myslet, že ho zlý paladin proklel pohledem.

Saito se po chvíli probere. Má vykloubené rameno. Proto vyhledá místní léčitelku Noelu Říčkovou, aby mu ho spravila. V následujících dnech se paladin uchýlí do hor, kde si založí tábořiště pod skalním převisem. Mnich se ho bude snažit hledat s pomocí místních lovců, ale neúspěšně. Venku neustále sněží, a paladinovy stopy zapadaly sněhem. Navíc oheň, jehož světlo je zakryté, zapaluje pouze v noci, aby ho neprozradil dým.


Příchod Valexe


Následující večer k Říčkově Porubě dorazí Valex. Ten se v noci plíží vesnicí, aby vyslechl rozhovory, nebo spatřil vyvolenou osobu. Patron ho chrání před odhalením tím, že ho varuje před přicházejícími, nebo pozorujícími lidmi. Osobu, kterou si patron vybral, pozná, když ji uvidí. Nakonec by měl zjistit, kde tato osoba spí, a v momentě její nepřítomnosti nakreslí slepičí krví malé nenápadné runy pod její postel.

Hráči následně mohou zaslechnout někoho z Říčkovic, jak obviňují Arenovic, že jim ukradli jednu slepici.

Saito v hostinci nabídne odměnu 30 zlatých tomu, kdo mu paladina pomůže nalézt (pouze nalézt, ne porazit). Hráči mohou Saitovi pomoct s hledáním, při čemž si vždy hodí, zda něco naleznou. Pokud uspějí v hodu na přírodu s obtížností 13, naleznou Valexovy stopy. Ty se vyskytují v okolí vesnice, a zastavují se na místech, ze kterých lze pozorovat vesnici z úkrytu. Tyto stopy poté ale vždy ztratí na zvířecích stezkách, ve vesnici, nebo vlivem hustého sněžení.

Pokud se hráči poptají lovců, zda nějaké stopy nenalezli, tak jim sdělí, že v noci viděli světlo z částečně zakrytého ohniště výše v horách. Pokud budou chtít, tak jim to místo můžou ukázat. Když tam dorazí, tak se zde bude již nacházet pouze zahrabané ohniště. Stopy od místa již zapadaly sněhem.

V momentě, kdy se daná osoba vyspí na posteli, pod kterou jsou nakreslené runy, začnou se jí několikrát za noc zdát podivné sny, které budou nejprve ukazovat beznaděj, poté nabídku moci, a následně místo, kde se ukrývá. Pokud by postava objevila nakreslené runy, jejich smazání, nebo spaní na jiném místě již nic neovlivní. Jakmile se na této posteli jednou vyspala, budou následovat sny.

1.sen

Je noc. Kolem sebe vidíš stromy a zasněženou zem. Z dálky doléhá vytí vlků. Cítíš, jak hlad žene vlky tvým směrem. Pomalu tě zaplňuje beznaděj. Chceš utéct, ale strachem se nemůžeš hýbat. Mezi stromy už vidíš stíny, plížící se okolo tebe. Voláš o pomoc, ale nikdo tě neslyší.

2.sen

Je noc. Kolem sebe vidíš stromy a zasněženou zem. Z dálky doléhá vytí vlků. Cítíš, jak hlad žene vlky tvým směrem. Pomalu tě zaplňuje beznaděj. Chceš utéct, ale strachem se nemůžeš hýbat. Mezi stromy už vidíš stíny, plížící se okolo tebe. Voláš o pomoc, ale nikdo tě neslyší. Někteří vlci vyráží, aby si z tebe kousek utrhli, a zase se stahují. Jejich zuby se zarývají hluboko do tvého masa a trhají tě. Stále křičíš, a v duchu prosíš bohy o pomoc.

3.sen

Je noc. Kolem sebe vidíš stromy a zasněženou zem. Z dálky doléhá vytí vlků. Cítíš, jak hlad žene vlky tvým směrem. Pomalu tě zaplňuje beznaděj. Chceš utéct, ale strachem se nemůžeš hýbat. Mezi stromy už vidíš stíny, plížící se okolo tebe. Voláš o pomoc, ale nikdo tě neslyší. Někteří vlci vyráží, aby si z tebe kousek utrhli, a zase se stahují. Jejich zuby se zarývají hluboko do tvého masa a trhají tě. Stále křičíš, a v duchu prosíš bohy o pomoc. Odpověděl však někdo jiný. Hlas, ze kterého vyzařuje moc. Nabízí ti život, a ohromnou sílu, výměnou za tvé služby. Přijmul jsi, a vlci se okamžitě stáhli. Cítíš, jak tvým tělem protéká tak silná moc, že bys snad měl začít hořet. Vlci to musí cítit, protože se krčí mezi stromy, a napjatě tě sledují. Jednoho po druhém nově nabytou magickou mocí zapaluješ, a vlci s řevem umírají.
Když vlčí řev utichl, ve vzduchu je cítit spálená srst. Z dálky k tobě doléhá onen hlas. Nerozumíš jeho řeči, ale víš, že je to nabídka moci. Volá tě, a ukazuje ti cestu k místu vysoko v horách, kde sedí muž u ohně.


Po probuzení si bude pamatovat místo, kde Valex táboří. Ve snu ale nepoznal, o kterou osobu se jednalo. Může si myslet, že jde o paladina. Pokud toto místo bude chtít popsat Saitovi, nebude vědět jak, protože je v zasněžených horách jen málo orientačních bodů. Cestu zná spíše instinktivně, a cítí nutkání místo navštívit.

Cesta k Valexovi


Na místo mohou dobrodruzi vyrazit s mnichem, nebo bez něj. V okolí místa jsou skály, a veliké balvany. Proto ona osoba není vidět, dokud nepřijdou až k tábořišti (Pokud by se pokusili plížit, tak mohou zahlédnout cizí osobu sedící na kameni). Pokud by mnicha dovedli na místo, a nechali ho jít vpřed, zatím co se schovají vpovzdálí, mnich na místo půjde, ale bude překvapen, že se zde nenachází paladin Tarast. Valex mu sdělí, že by rád mluvil s osobou, která ho sem přivedla. Poté se mnich vrátí k hráčům, a sdělí jim, že se na místě nachází nějaká jiná osoba, než kterou hledají, a že si přeje mluvit s tou konkrétní osobou.

Mezi tím paladin Tarast obdržel nové instrukce, od svého boha. Vycítil Kámen stvoření. Ví, kde se nachází, a že bude brzy použit. Tomu musí zabránit. Ihned proto vyrazil za Valexem, a v této době se blíží k jeho táboru.

Když se hráči blíží, osoba zvolená patronem cítí čím dál větší napětí. Cítí moc, která je před ním, a cítí závazek. Ví, že ho čeká volba, kterou rozhodne o zbytku jeho života.

Když jste dorazili k malému tábořišti, u ohně na kameni sedí mladý přihrbený muž, s mastnými černými vlasy a bledou kůží. Fascinovaně vzhlédl k (patronem zvolené osobě), a začal mluvit s upřeným pohledem, jako by ostatní ani nevnímal.
„Ty nevíš, kdo jsem, ale přišel jsem z veliké dálky, aby ti můj pán učinil nabídku. Nabízí ti své služby, výměnou za ty tvé. Pohlédni do mých očí.“


V tom okamžiku se hráč ocitne v iluzi, které nelze odolat. Okolo sebe vidí prostředí, dle podstaty patrona, kterého si zvolil. Patron stojí předním. Představí se svým jménem, a nabídne mu svou moc, výměnou za své služby. Patron hráči také může sdělit, jaké jsou jeho zájmy ve světě, jejichž dosažení po hráči bude požadovat. To si musí vybrat vypravěč, nebo hráč. Například:

Pohltila tě temnota. Stojíš na kamenném povrchu, a ovívá tě horký vítr. V dálce vidíš mnoho ohňů, a na tvou hlavu se lehce snáší popel. Najednou sis uvědomil, že před tebou stojí jakási bytost. Její tělo je zahaleno temnotou. Ve výšce čtyř sáhů vidíš úzké zarudlé oči, jak tě upřeně sledují. Poté bytost promluvila hlubokým dunivým hlasem.
„Chasníku. Ubohý bezmocný tvore. Cítím tvou slabost, ale cítím také tvou touhu po moci. Chceš slávu a bohatství. Přímo se bojíš, že zemřeš v chudobě někde na poli. Natáhni ruku. Řekni mi, že chceš od života víc, než jen slabost a bídu.“
Jeho hlas zesílil, až tebou otřásá.
„NATÁHNI RUKU, A JÁ TI DÁM CELÝ SVĚT!“

Pokud hráč, který nechce hrát povolání černokněžníka, hodlá přijmout patronovu nabídku, je vhodné mu vysvětlit, o co se jedná. Pokud hráč nabídku přijme, stane se černokněžníkem. Pokud odmítne, bytost se rozzuří. V obou případech se hráč ocitne znovu v tábořišti. V této době již mohou slyšet blížící se kroky běžícího Tarasta. Přes balvany okolo ale není vidět.

Závěrečný konflikt


V případě přijmutí patrona Valex ucítí, jak ho opouští patronova přítomnost, a rozhodne se zaútočit. Pokud bude patron odmítnut, přikáže Valexovi zaútočit. Rozdíl je pouze v tom, zda se postava stane černokněžníkem. V tento okamžik se již u tábořiště nachází také Tarast.

Muž stojící u ohně s nenávistným pohledem pozvedl černý, podivně zkroucený kámen v obou rukou před sebe. Kameny v jeho okolí se nejprve zachvěly a zvedly. Poté se začaly otáčet okolo něj. V tom se znenadání přiřítil paladin, který hromovým hlasem křikl:
„Nepřibližujte se k němu!“
Paladin z opasku odepnul zlatý medailon s jakýmsi symbolem, který ve své dlani namířil proti černému kameni, a hlasitě pronesl slova „nesvaté síly, podřiďte se vůli bohů, a opusťte tento svět!“.
Vír okolo muže pak mírně zpomalil, ale pomalu nabírá na rychlosti.
Mimo vír tvořený kameny se některé menší kamínky formují na sebe, a utvářejí drobná torsa. Drobné postavy dosahující zhruba půl sáhu se pohybují, jako by měly vlastní vůli.


Čtyři drobní elementálové země poté zaútočí na hráče. Tarast zavolá na hrdiny, ať se drží dál od kamenných postav, protože dokáží být nebezpeční.

Saito se neúspěšně pokusí proniknout vírem, a poté zaútočí na kamenné postavy. Když vidí paladina, jak se snaží bojovat se silami, které je všechny ohrožují, tak na něj zatím nijak útočit nebude.

Během celého dění si hráč, vybraný pro svatý symbol, všímá druhého svatého symbolu, který má paladin připevněný u opasku, a slyší, jako by ho volal. Jakmile ho uchopí, instinktivně ho namíří proti Kameni stvoření.

Pokud se hráči pokusí přiblížit k Valexovi, kamenný vír je zraní za jeden život, a nepustí je dál. Vír také nepropustí žádné střely, ani kouzla.

Pokud hráči pobijí všechny malé elementály země, další se již nevytvoří. Tarast s Valexem budou dál bojovat vůlemi skrze své symboly. Pokud by hráč vybraný pro svatý symbol nereagoval na jeho volání, tak nakonec Tarast spadne na zem z vyčerpání, a Valex prchne pryč. Pokud by ho při tomto hráči stíhali a lapili, nebudou umět Nesvatý symbol využít, a Tarast ho bude chtít za každou cenu získat, aby ho odnesl.

Pokud hráč uchopí svatý symbol:

Cítíš božskou přítomnost, která tě celého naplňuje. Je to vůle, udržující řád světa, vyslaný z vyšších sfér skrze tvou mysl, a svatým symbolem vyslaná proti síle pokrouceného kamene, který stále drží muž stojící uprostřed víru. Postupující sílu směrem ke kameni vnímáš tak jasně, jako bys ji viděl. Nakonec muž zaúpěl, a upustil kámen na zem. V ten okamžik kameny popadaly na zem, a vír ustal. Tarast pak vyměnil svůj svatý symbol za meč a štít, a napjatě čeká. Možná neví, zda muž projeví ještě nějakou jinou moc. Ten se ale jen zmateně rozhlíží, a neví si rady.
Tarast se přiblížil k muži, a promluvil klidným a sebevědomým hlasem.
„Vzdej se, nebo se mi postavíš.“
Když se muž vzpamatoval, rychle se otočil, aby se dal na útěk. Paladin ale zachytil jeho oděv, strhl ho dozadu, a hranou štítu ho udeřil do zubů. Z jeho uvolněného těla je jasné, že ztratil vědomí.

Epilog


Důvodem, proč ho jeho bůh vyslal do Záhoří, byl ten, aby zneškodnil Kámen stvoření. Dále bylo v božím plánu, že zde nalezne pomocníka, aby to dokázal, a proto měl vzít svatý symbol i pro něj. Tarast zabalí Kámen stvoření do látky, a opatrně ho uloží do torny. Poté sváže Valexovi ruce tenkým provazem, a naloží ho na koně, který stojí kus od tábořiště. Cestou zpět může hráčům vylíčit svůj příběh, a podstatu Kamene stvoření. Tomu, kdo použil svatý symbol, také sdělí, že si ho některý bůh vyvolil, a že pokud se mu rozhodne sloužit, tak může dosáhnout velkých věcí. Pokud hráč příjme, tak mu Tarast slíbí, že za ním vyšle někoho, kdo ho vycvičí. Nejprve ale musí dovést kámen, a Valexe do Pelpetu, nebo možná dokonce do Yarenu. Zhruba za dva měsíce dorazí spolu s knězem z Pelpetu, aby hráče společně vycvičili na mnicha, nebo na kněze.

Když dorazí do Říčkovy poruby, Tarast začne v hostinském pokoji vyslýchat Valexe. Pomocí kouzla zóna pravdy mu znemožní lhaní, a pomocí bití ho domluví mluvit. Poté může hráčům vylíčit také Valexův příběh.

Saito stále trvá na tom, že Tarasta musí dopravit do Pelpetu. Vzhledem k tomu, že tam má sám namířeno, tak ho mnich v poklidu doprovodí. Po vyslechnutí paladinova příběhu nemá pochyby o jeho čestnosti, a bude mu důvěřovat.

Kámen stvoření

Jedná se o úlomek Titána života. Vzhledem k tomu, že Titáni stvořili svět, mohou ho i zničit. Úlomek jeho těla má část jeho moci, a může tak výrazně narušit řád světa. Při správném užití dokáže mimo jiné život stvořit, obnovit, i vzít.

Příběh o Titánech si můžete přečíst v knihovně na úvodní straně v souboru Historie stvoření.

Bestiář


Malý kamenný golem

Počet životů: 8
Obrané číslo: 13
Útok: +2 jednou krát za kolo, drtivé zranění 1k4
Odolání vůči zraněním bodná, drtivá a sečná z nemagic¬kých útoků
Síla: 12 +1
Odolnost: 12 +1
Obratnost: 7-2
Inteligence: 0
Moudrost: 0
Charisma: 0
Pohyblivost: 4
Jedná se o čerstvě vzniklé zemní elementály, které nemají svou vůli, a zaútočí na hráče.


Tarast

člověk
Úroveň: 4
Životy: 34
Síla: 17 +3
Odolnost: 14 +2
Obratnost: 11 +0
Inteligence: 13+1
Moudrost: 11+0
Charisma: 14 +2
Paladin, používající bojový styl Ochrana, který složil přísahu starověku.


Valex

Člověk
Úroveň: 1
Životy: 8
Síla: 9 -1
Odolnost: 13 +1
Obratnost: 14 +2
Inteligence: 16 +3
Moudrost: 14 +2
Charisma: 9 -1
Nemá povolání.


Saito

Půl - elf
Úroveň: 4
Životy: 25
Síla: 11 +0
Odolnost: 13 +1
Obratnost: 16 +3
Inteligence: 10 +0
Moudrost: 15 +2
Charisma: 13 +1
Mnich z chrámu Mlžné hory. Učí se zde Cesta otevřené ruky a Cesta stínů. Saito je mnichem cesty otevřené ruky.