Uctívači Trpitele 2.část

Z Aurbis
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Úvod

Dobrodružství se odehrává v menším městečku Krkavčí skála, které se nachází v horách, a protíná ho cesta spojující Podhoří a Záhoří. Základ příběhu tvoří detektivní část, ve které hráči rozkrývají pletichy mezi šlechtici, a událost, kolem které se vše točí.


Rychlé shrnutí příběhu

V království se rozrůstá sekta uctívající mocnou bytost z podsvětí, která se nazývá Trpitel. Přesto že tato sekta byla postavena mimo zákon, úspěšně přibírá nové členy, a musí řešit nedostatek zásob. Proto skupina uctívačů přepadla kočár Pána Radena Torgunda z Krkavčí skály, který spravuje místní oblast, ve kterém byl spolu se svou dcerou Elenteou. Jeho dceru unesli, a Torgundovi dali měsíc na to, aby shromáždil veškeré potřebné zásoby, za které mu pak jeho dceru vymění.

Torgundův sok Pán Salmer Malteran si všiml, že shromažďuje zásoby, a skrze své špehy se dozvěděl neúplnou informaci o tom, že by zásoby měly být určeny pro Trpitelovu sektu. Rozhodl se najmout dobrodruhy, aby na Torgunda našli co nejvíce špíny. Tu by pak použil k tomu, aby se na místo Torgunda stal správcem této oblasti.

Příběh se pak může ubírat různými směry. Když hráči zjistí pozadí příběhu, mohou včas přestat s prodejem informací a začít pomáhat Torgundovi, který má pochyby o tom, že mu bude dcera skutečně vrácena. Pokud si hráči chtějí namastit kapsy, a budou pokračovat v prodeji informací, Torgund jim pravděpodobně nebude dostatečně důvěřovat. Pokud nebude Elentea předčasně osvobozena, a hráči do této situace nijak nezasáhnou, tak při předání zásob dojde ke střetu, při kterém bude Elentea zabita. V takovém případě najme dobrodruhy, aby za něj vykonali pomstu.

Cíl dobrodružství

Celé dobrodružství se odehrává v časovém limitu 6 dnů od příchodu do Dračího Sloupu.

V první části dobrodružství jde o to, aby zjistili dostatek informací pro Salmera a získali tak odměnu. Následně mohou přejít ke spolupráci s Torgundem, a pokusit se osvobodit jeho dceru. V závislosti na tom, jak budou hráči úspěšní, dobrodružství končí jejím osvobozením, nebo pomstěním.

Ve tvém světě

Nejlepším způsobem, jak dobrodružství zasadit do vlastního světa je vložit do něj město Krkavčí Skála a lokaci Dračí sloup. Obojí musí být blízko sebe, v horách, a musí je protínat cesta, po které jezdí obchodníci. Pokud se ti nehodí Trpitelova sekta, tak je možné ji nahradit jakoukoli jinou organizací či skupinou, která potřebuje vymoct větší zásoby, a mají dostatečné prostředky k tomu, aby unesli dceru místního Pána.


Příprava dobrodružství

Před začátkem dobrodružství můžeš také nastudovat základní informace lokací Dračí Sloup a Krkavčí Skála . Nachází se zde informace ohledně lokace, zajímavých míst a rodin, které zde žijí.

Šlechta

Abych šlechtické tituly co nejvíce zjednodušil, užívám tituly Vladyka a Rytíř, kteří patří do nižší šlechty. Titul Pán pak spolu s královskou rodinou patří do vyšší šlechty. Někteří Páni spravují vymezené oblasti Království Eletoru. Rivalita mezi Panskými rody většinou pramení právě z touhy po správcovských privilegií.


Zadání dobrodružství

Mistr cechu dobrodruhů v Zelené Lhotě má pro dobrodruhy novou zakázku, která vyžaduje rychlé jednání. Pán Salmer Malteran, žijící v Krkavčí Skále, má podezření, že správce města, kterým je Pán Raden Torgund z Krkavčí skály, podporuje Trpitelovu sektu, která byla postavena mimo zákon. Po dobrodruzích požaduje, aby věc prošetřili. Dobrodruzi se mají v co nejkratším čase dostavit do Dračího Sloupu, kde jim budou sděleny podrobnosti.

Sdělí jim, že zakázka není určena pro jakékoli dobrodruhy, ale pouze pro ně, neboť si je Pán Salmer Malteran jmenovitě vyžádal. Sám mistr cechu má s takovými zakázkami už mnohé negativní zkušenosti, a nerad se proto míchá mezi šlechtu. To by se mělo také odrazit v rozhovoru s dobrodruhy. Může je varovat, že vysoká šlechta nikdy nehraje férově, a někdy dobrodruzi jen hrají pěšáky v jejich intrikách. Je to jako položit hlavu na špalek, a hodit si mincí, zda nezemřou. Odměny za takové úkoly jsou ale natolik vysoké, že se to mnohdy vyplatí.

Příchod do Dračího Sloupu

Dračí sloup je malý hostinec ležící zhruba den cesty na severo-východ od Krkavčí skály, kde se zastaví každý, kdo putuje mezi Záhořím a Podhořím. Další místo v Záhoří, kde se člověk dobře nají a vyspí je až Harlanova Orba. Svůj název místo dostalo podle úzké vysoké skalky, která je opracovaná tak, že vypadá, jako by se kolem ní svíjel malý drak. Ta stojí zhruba deset sáhů před hostincem. Nikdo nepamatuje, od kdy tu tato skalka stojí, ani k čemu sloužila. Místo je většinou opuštěné, až na samotářského hostinského jménem Ravel Balat. Občas se tu ubytuje nějaký obchodník jedoucí do Záhoří, nebo zpět, anebo nějaký cestovatel či dobrodruh. Teď je tu ale již několik dní ubytovaný jeden host, který tráví většinu času v šenku.

Ravel se rád dozvídá zvěsti a novinky od cestujících. Jinak je ale poměrně uzavřený, a málomluvný. Příchozím nabídne jídlo, pití a pokoj. Poté se bude držet spíše stranou, a věnovat se vyřezávání postaviček ze dřeva. Více informací ohledně Ravela je v následující kapitole.

Ohledně svého hosta může hráčům sdělit:

-Je tu již tři dny, a na někoho čeká.
-Pochází z Krkavčí skály.
-Oblečený je prostě, ale platil zlatými mincemi. Zřejmě to bude nějaký sloužící, který zde plní příkaz Pána.

Ohledně Krkavčí Skály má relativně neúplné informace, protože ji nenavštěvuje již mnoho let. Ví, jak město vypadá, a že se tam nacházejí dvě hospody, dva kostely, jeden malý hrádek, a žijí tam tři šlechtické rody.

Host se jmenuje Palis Toček. Je to hubený muž ve středních letech, oděn v prostých, ale teplých šatech. Pán Salmer Malteran ho vyslal do Dračího Sloupu, aby zde dobrodruhům předal důležité informace. Je poněkud nervózní z toho, že se zde má setkat s ozbrojenými dobrodruhy, a předložit jim nabídku svého pána. Ta totiž obsahuje značnou odměnu, ale ne zrovna výhodné podmínky ke splnění úkolu. (Pokud by hráči svým vyšetřováním měli nějak poškodit pověst rodu Malteranů, tak je Salmer může například nařknout z nějakého zločinu a rychle se jich zbavit).

Nabídka zní – „Co nejdříve odhalte jakékoli spojení Pána Radena Torgunda z Krkavčí skály s Trpitelovou sektou, a zajistěte důkazy, které by Pán Salmer Malteran mohl použít k jeho usvědčení před králem. To vše je třeba stihnout do šesti dnů, než budou zásoby odvezeny. Do té doby Pán Salmer Malteran nesmí být do věci nijak zapleten. Pokud byste se na něj před někým odkázali, nebo jakkoli jinak prozradili jeho zapojení do věci, bude vše popřeno a odměna nebude vyplacena.“

Pokud hráči přistoupí na tyto podmínky, slíbí jim 2000 zl. Tyto peníze nakonec budou vyplaceny spíše v případě, že hráči dají přednost vlastnímu zisku před spravedlností. V případě nezájmu hráčů, může apelovat na to, že tím prokážou velkou službu pro celé království, a odměnu může vytáhnout až na 3000 zl.

Po dobu dobrodružství se bude Palis zdržovat v domě své rodiny, kde ho mohou dobrodruzi kontaktovat, pokud budou chtít předat zprávu Salmerovi.

Vyplacení odměny

Pán Salmer Malteran požaduje po dobrodruzích důkazy, že Torgund zásobuje uctívače Trpitele. Pokud mu hráči přinesou důkazy o tom, že vykoupil zásoby z hostince U Sedláka, a že shromáždil zásoby ze sila, bude chtít stále víc. Jakmile hráči zjistí, že byla unesena Elentea, a nutí Torgunda ke spolupráci, mohou tuto informaci podat Salmerovi. V takovém případě může být hráčům odměna vyplacena.

Pokud hráči zachrání Elenteu, Torgund hráčům vyplatí odměnu 4000 zl.

V případě smrti Elentei Torgund nabídne 1000 zl. Za její pomstu.

Drby, které je možno slyšet ve městě

-Torgund shromažďuje jídlo, které bude vysláno na frontu.
-Elentea se už nejspíš provdala, protože jí tady již měsíc nikdo neviděl.
-Torgund je zřejmě nemocný, protože od příjezdu z Dračího Sloupu nevyšel z hradu.
-Torgund tajně uctívá Trpitele, a zásoby shromažďuje pro sektu.

Zajímavé postavy, a jak je zahrát

V popisu města, který se nachází pod mapou, jsou informace ohledně rodin a fungování města. Zde najdete vyjmuty pouze osoby, které jsou důležité pro toto dobrodružství.

Palis Toček

Muž ve středních letech, hubené postavy a velmi formálního chování. V mládí chtěl dosáhnout něčeho většího, než práce na poli. Proto je již mnoho let je ve službách Pána Salmera Malterana, a se zbytkem své rodiny se příliš nestýká. Je zvyklý pohybovat se mezi šlechtici, a proto vystupuje na úrovni. Stojí vzpřímeně, jedná slušně, a nemá smysl pro humor. Jeho úkolem je být jakási spojka mezi dobrodruhy a jeho pánem. Celá tato situace je pro něj velice nepříjemná, a cítí se, jako v kleštích. Na jednu stranu nesmí na rozkaz svého pána připustit, aby dobrodruzi zakázku odmítli, na druhou stranu ví, že pokud udělají chybu, bude muset podniknout kroky proti nim. Palis se tak bojí hněvu jak svého pána, tak i dobrodruhů. Na něco takového není zvyklý, a pokud dobrodruzi budou dávat najevo nelibost, tak může znervóznět.

Dobrodruhům může sloužit jako posel mezi nimi a Pánem Salmerem. Za tímto účelem bydlí se svým bratrem a jeho rodinou v zadním domě rodiny Točků.

Maliven Toček

Tělnatý veselý chlapík, který se velmi přátelí s místními trpaslíky. Je upřímný a přirozený. Rád se směje, a rád se napije. Skutečným protikladem svého bratra Palise Točka. V poslední době připravuje co nejvíce obilí k přepravě na pokyn Pána Torgunda. Dřevěné bedny, sudy a proutěné koše s obilím pak převáží do hradu. Předpokládá, že je to kvůli válce, která již probíhá na západě od království. Zásoby nejspíše poputují do Galenoru a pak dál na frontu. Stěžuje si, že je čekají těžké časy. Zásob zůstane akorát na to, aby přežili další zimu, pokud nebude příliš dlouhá.

Jako důkaz může sloužit pergamen obsahující rozkaz, aby přesunul zásoby do hradu, opatřený pečetí s Torgundovým znakem.

Janob Valčík

Dospívající mladík, pracující celé dny na poli. Je silný, pracovitý, a na svůj věk poměrně zodpovědný.

Elenetea Torgundová Janoba často pozorovala při práci. Nakonec se spolu začali scházet. Elentein otec Raden Torgund o tom ví, a nijak jim v tom nebrání. Pouze svou dceru upozornil, že vzhledem k jeho původu jejich vztah může trvat pouze krátkou dobu, a že s ním nesmí být viděna na veřejnosti.

Elentea před svým zmizením řekla Janobovi, že s otcem pojede navštívit Dračí Sloup, a že se vrátí za dva až čtyři dny. Kočár s erbem rodu Torgundů se již vrátil se zataženými závěsy, ale Elenteu od té doby neviděl. Strážní mu nic nesdělí, a nikdo z města o ničem neví.

Momentálně se v něm pere vztek, sebelítost, a obava o Elenteu. Neví, zda se mu Elentea nevyhýbá, protože ji omrzel, nebo jí byl jejich vztah zakázán, nebo zda se jí něco nestalo. Proto často prochází okolo hradu, jestli ji náhodou někde nezahlédne, a v noci chodí pozorovat, zda se v jejím pokoji náhodou nesvítí. Pokud by se dozvěděl, že nějací dobrodruzi strkají nos do věcí rodiny Torgundů, tak by se jich mohl začít vyptávat na Elenteu. Pokud by byli dostatečně ochotní, tak jim může nabídnout i max. 40 zl, aby mu o ní zjistili nějaké informace.

Ravel Balat

Je hostinským v Dračím Sloupu. Dříve byl obchodníkem, a jezdíval s povozem do severních království. Je zvyklý trávit čas sám, a s ostatními lidmi příliš neumí jednat. Dnes je již starý, a nikam necestuje. Je ale rád na blízku těm, kteří takto cestují za obchodem, a rád s nimi rozmlouvá. Život na cestách Ravelovi přinesl spoustu nebezpečných situací. On se ale naučil spíše se jim vyhýbat, než jim čelit. Nestrká nos do ničeho, co se ho netýká, a pokud bude muset, vezme nohy na ramena.

Když do Dračího Sloupu přijel Pán Torgund, Ravel zrovna venku močil u malého háje. Byl svědkem toho, když jakýsi polonahý holohlavý muž s pěti dalšími v kapucích přistoupili k Torgundovu kočáru. Holohlavý muž učinil jakési gesto, a Torgundovi strážní bezvládně spadli na zem. Poté jeden v kapuci vešel spolu s holohlavým do kočáru, a ozval se ženský křik. V ten moment Ravelovi došlo, že se do této události nechce nijak přimotat, a utekl pryč. Když se vrátil, spatřil Torgunda, jak klečí s obličejem v dlaních, a cosi si říkal pro sebe, zatím co jeho strážní vstávali ze země. Ravel se proplížil do hostince, aby nikdo nevěděl, že byl svědkem této události. Poté všichni s kvapen odjeli, aniž by hostinec vůbec navštívili.

Ravel nechce, aby někdo věděl, že byl svědkem této události. Proto o tom sám nikdy nezačne mluvit. Pokud by se ho někdo ptal, zda něco neviděl, snažil by se vyhnout odpovědi. Pravděpodobně by ale při takovém rozhovoru byl nervózní, a děsil by se prozrazení. Pokud usoudí, že zapírání představuje větší nebezpečí než prozrazení, řekne vše, co viděl. Jeho nervozitu může značně znásobit, pokud se od projíždějících dozví, že přišli dobrodruzi, kteří vyšetřují Torgunda.

Valten „Pípa“ Dráteník

Obvykle přátelský hostinský ve středních letech. V posledních dnech poněkud umlkl, a jeho nálada se zhoršila. Místní Pán Torgund skoupil všechna jeho prasata. Sice je nechtěl prodat, ale Pán velmi naléhal. Proto teď jeho bratr se syny podniká cestu do Pelpetu, aby koupili a přivedli mladá selata. Na poli tak postrádají několik pracujících.

Z rozhovorů s hosty může vyplynout, že je obvykle veselejší, a hovornější. Navíc se v nabídce jídel značně omezilo maso.

Ohledně Torgunda může sdělit, že v poslední době skupuje velké zásoby jídla. Kromě jeho prasat prý také skoupil všechny zásoby obilí, které slouží k prodeji. Může je nasměrovat na Malivena Točka, který dohlíží na uskladnění obilí, aby si tam tuto informaci ověřili. Nemá nic, čím by mohl dokázat, že Torgund skoupil jeho zásoby. Za menší odměnu je ale ochotný to komukoli dosvědčit.

Kůsovi

Celá rodina Kůsových se přidala k Trpitelově sektě, a oddaně mu slouží. Když před nedávnem dostali za úkol získat co největší zásoby jídla z tohoto města, využili svých znalostí místní šlechty, a přesně věděli kde udeřit. Unesli Elenteu, kterou drží v rozlehlém sklepení hostince U Skalní růže. Alenovi a jeho ženě Majen trpitel poskytl jistou moc. Každý z nich dokáže vládnout jedním ultimátním kouzlem. Alen dokáže uspat jakýkoli počet vybraných osob do vzdálenosti deset sáhů a Majen dokáže odstínit jakoukoli magii v hostinci, která nepochází od Trpitele. Aby získali tyto schopnosti, museli projít zasvěcením. Od toho mají spoustu jizev po celém těle. Proto nosí oblečení vždy s dlouhými rukávy a s vysokým límcem.

Dcery Venen a Senea zasvěcením neprošly, aby nebyly zjizvené. Proto jim nebyly žádné schopnosti poskytnuty. Svou úlohu ale plní tím, že z opilých šlechticů získávají informace, když s nimi laškují. V zájmu získávání informací mohou hosta pozvat na noc i do své společné postele.

Alen Kůsa - Hostinský U Skalní růže, kde po dobu dobrodružství tráví veškerý svůj čas. Je to štíhlý postarší muž, který vystupuje vždy na úrovni. Je vysoký a má pleš. Je zvyklý obsluhovat šlechtice, a bohaté obchodníky. Působí velice nenápadně, a pokud to situace nevyžaduje, tak se s hosty nebaví.

Z jeho zásob jídla Pán Torgund skoupil jen malou část. To však samozřejmě nepovažuje za žádný problém. Pokud by u něj dobrodruzi chtěli vyzvídat, nesmí přijít jako otrhaní sedláci, neboť dbá na to, aby nemohla utrpět pověst jeho hostince. Hráči mohou zjistit, že uvnitř hostince nedokáží seslat žádná kouzla, ani jim nefunguje telepatie a podobné věci. Případný dotaz Alen nejspíš odbyde něčím, jako že si jeho hosté nepřejí být rušeni během jídla.

Maien Kůsová – Je lehce tělnatá menší žena, která svým neustále zamračeným výrazem působí poněkud ponuře. Naštěstí jí ale není vidět jinde než v kuchyni, nebo při uklízení prázdných pokojů.

Venen a Senea Kůsovi - Krásné, čerstvě dospělé ženy. Obvykle jsou tiché, a po hostinci se pohybují nenápadně. Když je ale zábava v plném proudu, rády si zatančí s hosty, nebo jim posedí na klíně. Zjistí tak o nich mnoho užitečných informací, aniž by se vyptávaly. Pokud by Kůsovi zjistili, že se do místní záležitosti vložili dobrodruzi, je možné, že z nich budou chtít obě sestry získat nějaké informace. Buď je pozvou k nim do hostince, nebo se s nimi pokusí sblížit. Nikdy by se však neměly zeptat přímo.

Pán Raden Torgund z Krkavčí skály

Raden patří do vyšší šlechty, ale váží si rytířů pro jejich oddanost. Proto se snaží (ne vždy úspěšně) dodržovat rytířský kodex. Již 15 let je správcem Krkavčí Skály. Než jeho žena zemřela, dala mu dceru Elenteu. Na hradě žije pouze s ní, s vojáky a se služebnictvem. Jako správce je poměrně schopný a spravedlivý. V osobním životě je uzavřený do sebe. Jeho jedinou blízkou osobou je právě Elentea. Teď, když byla unesena, tráví veškerý čas zavřený v hradě, a vydává rozkazy služebným. Jejich prostřednictvím se snaží splnit všechny požadavky únosců. Zároveň se ale bojí, že i přesto mu ji nevrátí. Rád by přijal nějakou pomoc zvenčí, ale má strach, že by to podplacené služebnictvo mohlo vyzradit sektě. O pomoc tak dobrodruhy požádá až, když ho zaženou do úzkých (pokud by mu například překazili shromažďování zásob, nebo pokud by ho nějakým způsobem konfrontovali).

Raden sám platí některé služebníky u ostatních pánů. Má informace, že Pán Salmer Malteran podnikl některé kroky, aby současnou situaci využil k jeho svržení. Pokud by zjistil, že hráči objevili jeho spojení s uctívači, tak se je pokusí požádat, aby tuto informaci nepředali Salmerovi, protože by tuto informaci překroutil a zneužil pro vlastní prospěch.

Rod Malteranů

Hlavou rodiny je Pán Salmer Malteran. V domě s ním žijí jeho rodiče, manželka, služebnictvo a strážní. Nikdo z rodiny Malteranů příliš nechodí ven. Dům většinou opouštějí v kočárech, a scházejí se s jinými šlechtici. Ve městě lze zahlédnout Salmera jen výjimečně, jak se prochází s nějakou slečnou (vždy nějakou jinou), která ho přijela navštívit. S dobrodruhy může prohodit pár zdvořilostních slov, ale bude si držet odstup. Považuje je pouze za najaté dělníky, na které shlíží z vrchu.


Rod Aramidů

Hlavou rodiny je Pán Belirin Aramid. Zbytek jeho rodiny žije v Galenoru. V Krkavčí Skále momentálně žije sám se služebnictvem a s vojáky. Jeho záliby jsou lov, ženy a záhady. Sám se ze zvědavosti snaží zjistit, co stojí za Torgundovým podivným chováním.

Má podplacené služebníky na hradě, a v domě rodu Malteranů. Díky tomu ví, že se Elentea nenachází na hradě, a že Torgund připravuje velké zásoby jídla. Ke shromažďování jídla ale nedal příkaz král.

O Salmerovi se dozvěděl, že chce využít nynější situace k získání správcovských privilegií pro sebe. Zda Salmer ví o zmizení Elentei neví.

Dle toho, jak nápadně si dobrodruzi budou počínat, si Belirin může povšimnout, že dobrodruzi vyšetřují Torgunda, a může jim nabídnout své informace, výměnou za jejich. Pokud mu hráči prozradí nějakou zajímavou informaci, sdělí jim něco na oplátku.

Belirin se domnívá, že za vším stojí Salmer, a že dobrodruzi jsou nástrojem, kterým páchá velké zlo. Pokud by s dobrodruhy navázal dobrý vztah, například díky vzájemné spolupráci, může jim své podezření sdělit, a nabádat je, aby vyšetřovali veškeré souvislosti, a ne pouze Torgunda.

Torgundův hrad

Hráči se mohou pokusit získat nějaké informace přímo z hradu.

Na hradě slouží jeho osobní služebníci, kteří spolu s ním cestují, pokud se stěhuje. Ti mají dostatečnou důvěru k tomu, aby mu uklízeli v pokojích, nebo doručovali jeho písemnosti. I mezi nimi se ale najdou tací, kteří za slušný obnos donášejí informace ostatním Pánům. Dále na hradě slouží hradní služebníci, kteří se starají o hrad bez ohledu na to, kdo je aktuálním správcem. Ti obvykle pocházejí přímo z Krkavčí skály, a mnoho z nich donáší informace komukoli, kdo za ně zaplatí. Není jim ale dána velká důvěra, a proto nepřijdou do styku s choulostivými informacemi. Tito například přiváží dřevo a zatápí v kamnech, čistí chodby, starají se o koně a podobně.

Hrad je ve dne i v noci hlídán vojáky. Vojáků je na hradě celkem 16. V přední části jich žije 13. V každé strážnici jsou ubytováni 4 vojáci, při čemž 2 jsou vždy na hlídce. Další voják je ubytován ve stájích. Od únosu Elentei jsou hlídky o něco pozornější než obvykle. Proto skutečně stojí na stráži, a sledují jak zdi, tak i prostor uvnitř. Okolní zdi ale nejsou příliš osvětleny, a tak se schopný zloděj dokáže vplížit do hradu, pokud má štěstí. Před stájí je zaparkovaný Torgundův Kočár. Pokud ho hráč prohledá, může nalézt malý stříbrný přívěšek ve tvaru růže. Elentea tento přívěšek strhla Alenu Kůsovi, když ji unášel. Pokud ho ukáží některému z místních šlechticů, nebo obchodníků, tak jim sdělí, že přívěšek patří hostinskému z hostince U skalní růže.

Přední část

Věž posádky - Všechny tři věže jsou obdobné.
1 – V přízemí věže jsou čtyři postele, a u každé je truhla s osobními věcmi vojáků. Mohou to být šaty, hygienické potřeby a podobně. Přes den je tu buď prázdno, nebo zde odpočívají dva vojáci. V noci zde spí dva vojáci. Světlo sem proniká pouze jedním oknem, a proto je zde většinu dne šero.
2 – V horním patře věže je stůl se dvěmi židlemi, a dva hlídkující vojáci. Ti se sice mohou občas posadit ke stolu, ale většinu hlídky stojí u oken a pozorují hrad. Okna jsou do všech stran, a nevyplňují je žádné rámy ani skla. Proto je zde zima a fouká sem vítr.

Stáje
1 – Velitelův pokoj. Nachází se zde postel, truhla s osobními věcmi, a stůl s židlí. Velitel se přes den pohybuje po hradě, a často se zastavuje u hlídkujících a rozmlouvá s nimi. V noci spí, a dvakrát za noc jde zkontrolovat hlídky ve věžích.
2 – Stájní kóje pro jednoho koně.
3 – Stájní kóje pro 2 koně.

Zbrojírna
Vstup do zbrojírny je uzamčen. Odemyká se vždy ráno a večer, když se mění stráže. Nikdy se však nenechává odemčena bez dozoru. Uvnitř se nacházejí halapartny, kyrysy, dýky, a náčiní pro údržbu. Uprostřed místnosti je masivní dřevěný stůl s osmi židlemi. V prostoru pod schody se nachází úložný prostor, který je uzavřen dřevěným poklopem opatřeným zámkem, a skrytý za vlajkou. Uvnitř se nachází 5 léčivých lektvarů.

Přední část hradu.jpeg

















Obytná část

Obytná část hradu je rozdělena na tři patra, podkroví a sklep.

Přízemí
1 – Kuchyň. Přes den je zde rušno. Pokud se nevaří, tak se čistí a připravuje. V noci zde spí alespoň jeden kuchtík pro případ, že by někdo dostal hlad.
2 – Jídelna. Dveře z chodby slouží pro strávníky, dveře z kuchyně slouží pro služebnictvo.

1.Poschodí
1 – Pokoj princezny Elentei. Ve skříních se nacházejí drahé šaty, šperky, a boty. V šuplíku ve stole jsou uloženy milostné dopisy obsahující podpis J. Z dopisů lze vyčíst, že se jedná o některého místního hocha, se kterým se scházela ve večerních hodinách mimo hrad.
2 – Pokuj Pána Torgunda. Ten zde tráví většinu času. Dokonce mu sem i služební nosí jídlo. Pokud nezačal spolupracovat s dobrodruhy, tak se zde utápí v depresích.

2.poschodí
1 – Pokoje Torgundových sloužících. Vedle postelí se nalézají truhly s uloženými osobními věcmi sloužících.
2 – Pokoje vojenských velitelů. Vedle postelí se nalézají truhly s uloženými osobními věcmi sloužících.

Sklep
Většinu prostoru tvoří kotelna. Jsou zde dvě velká kamna, která jsou celý den roztopená. Podél stěn je všude vyrovnáno dřevo. Ve třech menších místnostech jsou uloženy zásoby. Celý sklep osvětlují plameny skrze mříže kotlů.

Půda
1 – Zaprášená místnost plná ptačích klecí. Jsou zde vidět obnažené trámy, a latě. Uprostřed stojí stůl s šuplíky, ve kterých jsou psací potřeby a prázdné malé pergameny. V místnosti žije ptáčník, který zde tráví většinu času úklidem a pečováním o holuby.
2 – Pokoje hradních sloužících, které jsou určeny pouze k přespání.

Obytná část hradu.jpeg


























Osvobození Elentei

Osvobození je možné uskutečnit různými způsoby. Pokud by hráči chtěli vyloženě porazit Kůsovy, je potřeba je nejprve zbavit jejich moci. Toho docílí tím, že zničí artefakt, skrz který jim Trpitel předává část své moci. Jedná se o hliněnou sošku, ve které je kozlí srdce. Zničit ji lze jakýmkoli fyzickým, či jiným útokem. Zasvěcení trpiteli obsahuje různá mrzačení a snášení útrap. Zmrzačené části těla pak trpitel udržuje v chodu svou mocí. V případě zničení kozlího srdce jejich spojení s Trpitelem pomine, a Alen a Majen se zhroutí k zemi (Alen má poškozené některé orgány a Majen má zlámanou páteř).

Hostinec U Skalní Růže

Přízemí
1– Lokál hostince. Stoly jsou rozmístěny nahodile, ale vše je čisté a uklizené. Hosté jsou přítomní maximálně do půlnoci. Alen a Majen poté ještě zhruba hodinu uklízejí, až nakonec zajdou do svého pokoje spát.
2– Kuchyně. Majen tu tráví většinu dne. Před dobou obědů a večeří zde pomáhají také obě dcery.
3– V místnosti se nachází schodiště vedoucí do vyššího patra, a do sklepa. Dále se zde nachází skříň, kde je náhradní vybavení do lokálu. Jedná se o ubrusy, příbory, sklenice a další.
4– Pokoj Alena a Majen. Vedle postele se nacházejí dvě truhly s osobními věcmi. Uvnitř Alenovy truhly se nachází pergamen obsahující instrukce pro vytvoření jakési hliněné nádoby obsahující kozlí srdce.
5– Chlév, ve kterém Kůsovi chovají dvě prasata.

1.poschodí
1– schodišťová šachta.
2– Kupecké pokoje k pronajmutí pro dva.
3– Cestovní pokoje k pronajmutí pro jednoho.

2.poschodí
Společný pokoj obou dcer Kůsových. Když nutně potřebují z někoho získat informace, pozvou ho na noc mezi sebe. V jejich skříni je za šaty schovaná hliněná soška obsahující kozlí srdce (předmět, který je nutný zjistit, pokud hráči chtějí porazit Kůsovi).

Sklep
1 - Tmavá chladná místnost je cítit vlhkostí.
2 - Skladiště potravin. Když se člověk proplete mezi skříněmi a bednami, dojde k zamčeným dveřím z bytelného dřeva, opatřeným pevným uzamčeným zámkem a petlicí z vnější strany.
3 - Temná místnost, ve které je držena Elentea. Zem pokrývá sláma. Elentea je připoutána ke zdi řetězem dlouhým dva sáhy, a zabalená do dek. Majen sem za ní chodí třikrát denně, aby jí přinesla jídlo, a vynesla kbelík.
4 - Místnost se zásobami.

Skalní růže.jpeg






















Předání

Pokud příběh dospěje k předání, dojde k němu po šesti dnech od zadání úkolu, v nočních hodinách na místě zhruba hodinu cesty na západ od Krkavčí Skály.

Torgund

Již během odpoledne Palis Toček obejde místní, aby od nich koupil dohromady 8 vozů s koňmi. Ty pak jsou do večera přistaveny před hradem. Po setmění dojde k naložení zásob ze sila a k jejich okamžitému vypravení z města. Místní jsou udiveni, proč se taková věc děje teď po setmění, a někteří dokonce stojí opodál a vše neomaleně pozorují. Žádnou odpověď jim ale nikdo neposkytl. Mezi sebou mohou polemizovat o tom, že zřejmě přišel králův neodkladný pokyn.

Na cestu nejdříve vyrazí 7 pěších vojáků, kteří prohlédnou část cesty, a obrátí se zpět do města zhruba kilometr od místa předání. Samotné vozy pak vyrážejí bez vojenského doprovodu, s Torgundovým kočárem v čele.

Kůsovi

Ve večerních hodinách je pozornost lidí upoutána k vozům a k silu. Mezi tím Kůsovi vyvážejí na voze bedny mimo město. V bednách jsou zásoby jídla (jako maskování), a v jedné z nich je ukryta svázaná Elentea s roubíkem. Vyrazí s předstihem, aby Elenteu předali uctívačům, kteří již čekají na místě, a vrátí se do města chvíli před tím, než vyrazí Torgund s vozy.

Střet

Pokud do situace hráči nijak nezasáhnou, samotné předání proběhne tímto způsobem:

Torgunda veze v jeho kočáře pouze kočí, a jsou následováni osmi vozy naloženými zásobami. Každý takový vůz táhnou dva tažní koně, a řídí je jeden kočí. Žádní vojáci, ani další doprovod není přítomen. Okolí místa setkání je členité a kamenité, s množstvím využitelných úkrytů.

Na místě již čeká deset uctívačů (adeptů) v kapucích s Elenteou. Osm stojících vytvářejí kruh okolo jednoho, který Elentee přidržuje nůž u krku. Další stojí dva sáhy před ostatními. Ten v popředí nejprve promluví s Torgundem, a jen zběžně prohlédne vozy, zda je na nich dostatek zásob, a že v nich nejsou vojáci. Poté krátce promluví s Torgundem. Torgund dá pokyn kočím, aby opustili vozy. Ti se přesunou k Torgundovu kočáru, a vozy obsadí uctívači. Pouze jeden zůstane s Elenteou vpovzdálí. Ten Torgundovi řekne, že je pro ně příliš cenný, než aby se ho vzdali. Proto si ponechají Elenteu, a budou mu zadávat další příkazy. Po několika protestech se Torgund rozeběhne proti únosci, a pokusí se na něj zaútočit krátkým mečem. Uctívač ale podřízne Elenteu, a naskočí na odjíždějící vůz. Celá kolona pak odjede, a Torgund zůstane truchlit nad svou dcerou.

Celá událost trvá zhruba 15 minut.

Pomsta Elentei

Pokud příběh dospěl k předání zásob, a hráči do této události nijak nezasáhli, Elentea je mrtvá, a uctívači odjíždějí s naloženými vozy na cestě do Pelpetu. Torgund se vrátil na hrad, a touží po pomstě. Pokud ví o tom, že jsou ve městě dobrodruzi, vyšle služebné, aby prohledali město, a našli je. Poté jim nabídne odměnu, když rychle doženou uctívače, popraví je, a dopraví zpět zásoby jídla. Pro tento úkol jim je ochoten půjčit své koně.

Hráči si tak mohou vybrat, zda je ihned doženou a zaútočí na ně během jízdy, nebo vyčkají na moment, kdy se utáboří, aby dali koním odpočinek.

Bestiář

Uchazeč

Úroveň: 2
Počet životů: 20
OČ: 12
ÚČ: 12 (s dýkou)

Uchazeči jsou lidé, kteří se přidali k uctívačům. Prošli přijímacím rituálem, který spočívá v dlouhodobém mučení a přijímání bolesti. Poté jsou neustále mučení chladem, hladem a únavou, při čemž jim zdraví kompenzuje Trpitel. Své strádání se ještě nenaučili snášet tak, jako adepti a kněží. Proto působí zuboženě. Jsou oblečeni do krátkých kalhot a pláště s kapucí. Někteří mají drobné šperky z černého kovu a občas nějaké jizvy či vypálené ornamenty. Kapuce mají přehozené přes hlavu, a pokud nic nedělají, tak jen nepřítomně hledí do země a vyrovnávají se se svým strádáním. Vlastní dýku, a nevládnou žádnou magií.